VILLERS Sandrine (MCF)

Sandrine Villers is an Associate Professor of American Studies at the University of Paris 8. She holds a PhD in American Literature and Civilization from Sorbonne University, as well as an interdisciplinary PhD in Cinema and Comparative Literature from Tulane University (Louisiana, USA). Her teaching and research focus on the concepts of creativity and representation in cinema and theater. She has written seven publications.

Revision of collective work:

  • 2021 : The Faces and Stakes of Brand Insertion. (Ouvrage coordonné avec Sébastien Lefait). Wilmington :Vernon Press.

Educational Manuals:

  • 2021 : Tout pour le TOEIC. Paris : Pearson (800 p.).
     
  • 2018 : TOEIC Success Story : Objectif 900 points. Paris : Ophrys (385 p.).
     
  • 2018 : Boost your English ! L’Essentiel de l’anglais. Levallois-Perret : Bréal (2 vol : 1254 p. + 450 p). 

Articles or chapters: 

  • 2021 : “When a picture is worth a thousand ads : Product placement in painting” in The Faces and Stakes of Brand Insertion, Sandrine Villers et Sébastien Lefait, eds. Wilmington : Vernon Press.
     
  • 2021 : “Publiction or fictomercial ? Product placement in literature” in The Faces and Stakes of Brand Insertion, Sandrine Villers et Sébastien Lefait, eds. Wilmington:Vernon Press.
     
  • 2021 : « L’ombre d’Hitchcock sur La Sirène du Mississipi » in D’Après Hitchcock – Reprises, Théories, Lectures, Frédéric Cavé & Simon Daniellou, eds. The Searchers éditions.
     
  • 2021 : « Revisiting the film noir : Shoot the Piano Player by François Truffaut », (In)disciplines.
     
  • 2019 : « La théorie de l’auteur au service de l’adaptation cinématographique : l’exemple de François Truffaut et des séries noires américaines », (In)disciplines.